torsdag 2 maj 2013

Recension: Cinder


Beskriving (från adlibris): Cinder är 17 år och Nya Beijings bästa mekaniker. Som cyborg har hon inga rättigheter, och hennes styvmor lägger beslag på allt hon tjänar. En dag dyker prins Kai upp vid Cinders marknadsstånd. Den omsvärmade prinsen har ett uppdrag åt henne - och snart är de båda indragna i den onda Måndrottningens intriger. Samtidigt härjar en dödlig pest på Jorden. Cyborger som utses till försökskaniner har ingen chans att överleva ... 


Den här boken var faktiskt bättre än jag hade väntat mig, och då är sagor och dystopier ända två genrer jag gillar mycket, så jag hade ändå hyfsat höga förväntningar.
  Cinder är en karaktär som jag snabbt faller för. Hon känns trovärdig, trots att det handlar om framtiden och en cyborg.
  Själva historien är bra och spännande. Jag gillar att den har en väldigt egen och unik handling, men att askungen-temat ändå lyser igenom under hela bokens gång. Jag är också väldigt nyfiken på nästa del i serien, Scarlet, som kommer att vara baserad på rödluvan.

Betyg: 8/10

/Raspberry

Adlibris Adlibris Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar